SPAM
V dnešní době se vyskytuje mnoho různých firem, které chtějí o sobě dát vědět ostatním. Mají pocit, že nejsou dostatečné známé a chtějí seznámit co nejvíce zákazníků o svých nejlepších nabídkách. Touží po větších ziscích, ale nedaří se tak, jak bylo plánováno. Inzerce je v dnešní době všude a většina lidí si na ní buduje jistou imunitu. Není dostatečně účinné umisťovat reklamy do časopisů, dopravních prostředků a nebo přímo do ulic. Firmy začaly útočit přímo na konkrétní zákazníky. Reklamními letáky plní jejich poštovní schránky nebo je rozdávají v ulicích města. I proti tomu si lidé budují obranou zeď. Na schránky nalepují varování, že nemají o žádné reklamní letáky zájem. Na ulicích většina lidí nabízené letáky začíná ignorovat. Slabší jedinci, kteří podlehnou přímé nabídce z očí do očí, si letáček nechají. Někteří jej dokonce přečtou, ale drtivá většina rozdaných letáků končí v nejbližším koši za stanovištěm rozdávajícího "informátora".
Současný stav
Nejvíce používané je spamování za pomoci emailu, budeme se dále zaměřovat hlavně na tuto oblast. Podpora zákonů, která by měla tyto nepříjemné činnosti minimalizovat, se bohužel nedá nazvat jako dostatečná. Podle zkušeností z potírání nevyžádané pošty ve Spojených státech se uživatelé rozesílající spam přizpůsobují aktuálním zákonům. Místo toho, aby se rozšíření spamu snižovalo, je tomu naopak.
Podle rozsáhlých průzkumů společnosti MessageLabs je celosvětově 70% z došlých emailových zpráv nevyžádaná pošta. V polovině roku se očekává nárůst až na 80% podíl spamu v příchozí poště.
zdroj: různé internetové stránky